Дистанційне навчання з 25.05 по 29.05. 2020
Дистанційне навчання з 18.05 по 22.05. 2020
Останній навчальний тиждень!!!
Настає пора літніх канікул. Бажаю усім гарного відпочинку!!!
1-А,Б,В Повторення: Book: стр.113, впр.1 Прослухай аудіо запис декілька разів https://www.mmpublications.com/Ukraine/SmartJunior1.html, щоб зрозуміти, де живуть діти.
стр.115, впр.1,2,3 Роздивись, скажи та покажи малюнок
Повторюємо слова https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4, слухаємо та співаємо https://www.youtube.com/watch?v=DVZvC9e5oYw
2-А,В Повторення: Book: стр.134 , впр.1-2(слухаємо і показуємо малюнок, повторюємо за диктором), Для прослуховування відкрити аудіододаток за допомогою QR на задній сторінці підручника
стр.136-13 , впр.1-3(усно)
Творча робота- проект”At the Zoo”( формат А4) (Намалюй зоопарк, різних тварин там. Розкажи про зоопарк. Розпочинай так:
I like to go to the Zoo. I can see many animals at the Zoo. I can see a lion. It's big and strong. It eats meat/ It can run and jump. I can see ....)
5-А, Б Повторення
Готуємось до літа, плануємо відпочинок, повторюємо слова і фрази . https://www.youtube.com/watch?v=V_BnhRJmxtA
Вдосконалюємо свої навички за посиланнями https://learningapps.org/7570288 , https://learningapps.org/1682905 , https://learningapps.org/7711317
7-А Повторення
5-А, Б Повторення
Готуємось до літа, плануємо відпочинок, повторюємо слова і фрази . https://www.youtube.com/watch?v=V_BnhRJmxtA
Вдосконалюємо свої навички за посиланнями https://learningapps.org/7570288 , https://learningapps.org/1682905 , https://learningapps.org/7711317
7-А Повторення
Вдосконалюємо граматичні навички https://learningapps.org/1574641(Present Perfect), https://learningapps.org/9607138 ( Modal Verbs)
Watch the video and choose the right verb.https://learningapps.org/8448946
9-А Повторення
Визначаємо свої уподобання щодо майбутньої професії https://www.youtube.com/watch?v=cyXADWE7KPo , https://www.youtube.com/watch?v=X-G5BLmZrKw
10 клас " The state system of Ukraine"
Ex. 1, p251- 252(Усно, слова виписати в словник)
Ex. 2, p 252(письмово,речення)
Англійська мова
Шановні учні та батьки!
Сторінка
рекомендованих завдань з англійської мови на період карантину оновлюється
кожного понеділка. Будь ласка, слідкуйте за інформацією!
Фото, скриншоти
виконаних завдань надсилаємо
v
на Viber ( 0506008151),
v на @ - mail: 1savchenkolv1@gmail.com
Консультації по Viber або по телефону
0506008151(Пн- Пт з 9.00 до 17.00)
Бажаю успіхів!
0506008151(Пн- Пт з 9.00 до 17.00)
Бажаю успіхів!
1-А,Б,В
|
18.05.2020 Понеділок
Тема”Моя кімнта”:
· Намалюй свою
кімнату або спальню. Намалюй в кімнаті стіл, ліжко стілець, шафу для одягу. Можешь намалювати деякі свої речі.
· Склади розповідь
про кімнату .
· Зразок: This is my room(bedroom). – Це- моя
кімната(спальня). My computer is on the desk, - Мій компютер знаходиться на моєму столі. My shoes are under the bed, - Мої черевики -
під піжком. My bag is on
the chair,- Мій портфель –
на стільці. My shirt is in the wardrobe. – Моя сорочка – у шафі.
· Працюємо з літерами абетки
та їх звуками. Намагаємось читати короткі слова
уголос. Користуємось тренажером для читання
· Зошит: записати слова звуками( транскрипцію слів) і
прочитати їх:
20.05.2020 Середа
Тема” У кімнаті. Де Марк?”:
· Book:
стр.110, впр.1(Роздивись малюнки та прослухай розмову хлопчиків у
кімнаті. Вони грають у “Хованки”. Де ж заховались Джек та Марк? Його друзі
Боб намагається їх знайти. Прослухай
аудіо запис декілька разів https://www.mmpublications.com/Ukraine/SmartJunior1.html, щоб зрозуміти текст і дати відповіді на питання подивись
урок https://www.youtube.com/watch?v=L3KkcynQ1xQ:
ü Where are Bob, Jack and Mark?
ü Where is Jack?
ü Is Mark in the wardrobe?
ü Where is Mark?
А твоя кімната завжди охайна? Чи складаєш ти
свої речі на місця? Чому важливо підтримувати порядок у власній кімнаті?
12.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)
|
2-А,В
|
18.05.2020
Понеділок
Тема”Їдьмо
на ферму”:
·
Book:
стр.131 - 132, впр.1,3(слухаємо
і показуємо малюнок, повторюємо за диктором), Для прослуховування відкрити аудіододаток за допомогою QR на
задній сторінці підручника Практикуємось у вимові питальної
структури: How many….have you got? – (Хау мені….. хев ю гот)- ? Скільки….. в
тебе є? – We have got a…….(Ві хев гот е.......) - В нас
є….
· Вивчити
і прописати у зошиті по рядочку слова: a farm(фа:м)- ферма, a cow(кау) - корова, a goat(гоут) – коза, a duck (дак) – качка, a chicken(чікен) – курча, a horse(хо:с)- кінь, a pig(піг) – порся,a sheep(шіп) – вівця.
· Book:
стр.131, впр.2(прочитати речення, перекласти українською ) - усно
·
Зошит: стр. 132, впр.4( розглянути малюнки ,
порахувати тварин((horses, ducks, chicken, cows, pigs), письмово дати відповіді на питання за зразком)- письмово
Зрзок:How many goats
can you see ?- I can see five goats. –
Скільки кіз ти бачиш? – Я бачу п’ять кіз
19.05.2020 Вівторок
Тема”У
зоопарку”:
·
Book:
стр.133 , впр.1(слухаємо і показуємо малюнок, повторюємо за диктором),
Для прослуховування
відкрити аудіододаток за допомогою QR на
задній сторінці підручника
· Вивчити
і прописати у зошиті по рядочку слова: a zoo(зу:) - зоопарк, a beart(біє) – ведмідь, a fоx (фокс) – лисиця, an elephant(елефент) – слон, a monkey(манкі)- мавпа, a lion(лаін) – порося,a tiger(тайге) – вівця, a zebra(зібре).
· Book:
стр.133, впр.2(прочитати речення про тварин, здогадатись про яку
тварину йде мова,перекласти українською ) - усно
·
Зошит: стр. 133, впр.3( розглянути малюнки тварин((a crocodile, a horse, a cow, a lion, a monkey), описати за зразком)- письмово
22.05.2020 П’ятниця
Тема”Домашні
тварини на фермі ”:
·
Творча робота- проект”My Farm”( формат А4) Ex.6 p.132(Намалюй власну ферму, різних тварин на фермі.
Розкажи про ферму. Розпочинай так:
This is my farm. There are many animals in my farm. You can see….) .
WB: стр.90
|
5-А,Б
|
19.05.2020 Вівторок
Тема” At the English
lesson ”:
· Ex.6 p.201(письмово)
·
Ex.1 p.1200(письмово, в речення вставити необхідну форму займенника, див.
таблицю вище);
14.00- 16.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)
20.05.2020 Середа
Тема”School Lеssons”:
·
Ex.4, p.201(
читати , перекладати, письмово виконати завдання),
·
Ex.5, 6,p. 203- 204(письмово,
повними реченнями)
21.05.2020
Четвер
Домашне
читання:
· Ex.2
p.202-203( читати ,перекладати)
· Ex.3p. 203(письмово літерами A- F) Ex.7,p.204повними питаннями)
14.00- 16.00 –
Час спілкування з вчителем (Viber)
|
7-А
|
19.05.2020 Вівторок
Тема”Grammar Revision”:
I. Choose the
correct grammar form.
1) My friend ( to
ride ) a bike now.
a) ride; b) is ride;
c) is riding; d) riding
2) This man ( to be)
here yesterday.
a) was; b) will be;
c) were; d) is
3) My son
already (to make ) his bed.
a) made; b) has made;
c) makes; d) is making
4) This task is (difficult ) than that one.
a) many difficult; b)
difficulter; c) more difficult; d) the most difficult.
II. Make up Tag- questions to the sentences.
1) He never asks for help.
2) Let’s go to the seaside
together.
3) We are walking in the forest.
4) My best friend has already got a new flat.
5) Her parents decided to
divorce.
6) There are many flowers in
the vase.
21.05.2020 Четвер
Тема”Grammar Revision”:
·
Ex.4, p.176(письмово,
записати форми дієслів),
·
Ex.1p. 175(письмово, повними реченнями)
22.05.2020
П’ятниця
Тема”Grammar Revision”:
I Open the brackets and put the verb into the
correct tense.
1. Our family (save) money for a new car by the
end of the year.
2. If you (catch) the taxi, you (meet) Mary at
the station.
3. Father told us that he (buy) the tickets the
day before.
4. The girl (water) her flowers in the morning.
5. This time tomorrow they (sit) in the train on
their way to Chicago.
6. Many reporters (come) to the conference
yesterday.
7. Don’t shout! My son (sleep).
8. He already (break) his new bicycle.
15.00- 15.30 – Час спілкування з вчителем(Viber)
|
9-А
|
19.05.2020 Вівторок
Тема”Grammar Revision”:
I Open the brackets and put the verb into the
correct tense.
9. Our family (save) money for a new car by the
end of the year.
10. If you (catch) the taxi, you (meet) Mary at the
station.
11. Father told us that he (buy) the tickets the
day before.
12. The girl (water) her flowers in the morning.
13. This time tomorrow they (sit) in the train on
their way to Chicago.
14. Many reporters (come) to the conference
yesterday.
15. Don’t shout! My son (sleep).
16. He already (break) his new bicycle.
II Choose the correct verbs
1. The results of these experiments ... to be very
interesting.
a) suppose; b)
supposed; c) are supposed; d) is supposed
2. A film about London ... in room 5 now.
a) is shown; b)
being shown; c) has been shown; d) is
being shown
3. She did not know that she ... by him.
a) was being
watched; b) is being watched; c) was watching; d) had been watched
4. If I... free tomorrow I shall have a walk in the
park.
a) will be; b)
am; c) is being; d) would be
5. The two towns... by a railway next year.
a) connected; b)
are connected; c) will be connected; d) will have been connected
6. The article ... that's why I asked him for help.
a) had not been
translated; b) was not translated; c) has not been translated; d) was not
being translated
7. The report ...by him yet.
a) is not
prepared; b) was not prepared; c) has not been prepared; d) had not been
prepared
21.05.2020 Четвер
Тема: “ The world of professions”
Decide which of the jobs A-E can be described
using the words or phrases in the list below. You can use some of them more
than once
A
Babysitting
B
Fruit picking
C
Serving customers in a tea-room
D
Delivering newspapers
E
Helping in a hairdressing salon
15.05.2020 П’ятниця:
Тема: “ The world of professions”
Read the following advice from a career
consultant, and fill in gaps 1-10 with a suitable word or phrase from list.
Use each word or phrase only once. There is one word or phrase that you don’t
need
Get it right!
Katy Smith, career consultant, has a few tricks up her sleeve for (1)
_____ looking for a job. Go on and get it right!
Read recruitment sections in newspapers and on the Internet. A good
permanent job with a promise of long-term employment can be difficult to
find, so (2) _____ take a temporary job, (3) _____ if it is only for a few
months? Every day in most local newspapers there are attractive advertisements
for both full-time and part-time jobs, so don’t miss them!
When you’ve decided to apply (4) _____ a job, send your application
with a CV as soon as possible. Don’t forget to list all your qualifications
(degrees and diplomas) and any previous experience you have with (5) _____
work.
At
the interview don’t be afraid (6) _____ ask about working conditions
(e.g. hours or holidays) but wait for the
interviewer to mention the question of starting salary. Money is a delicate
issue and (7) _____ greedy will not get you a job.
Dress for success! Put on smart clothes and wear (8) _____ bright to
boost your confidence at the interview.
15.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем(Viber)
|
10
|
21.05.2020
Четвер
Тема: “ State System
of Ukraine”
·
Ex.2p.224- 226(, читати, перекладати); виписати слова у словник
·
Ex.3 p.227( письмово,
речення); Ex.4 p.227(письмово, літерами)
·
Повторюємо минулі
часи(Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous)p. 234
·
Ex.2,3 p.235(письмово, речення)
22.05. 2020 П’ятниця
Тема: “ State System
of Ukraine”
·
Ex.2p.247- 248(,
читати, перекладати, вставити слова);
виписати слова у словник
·
Поповнюємо словниковий запас. Прочитати і запам’ятати p.231
·
Ex.1 p.232( письмово,
речення); Ex.2 p.232(письмово, літерами)
·
Повторюємо минулі
часи(Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Past Perfect Continuous)
Ex.4,5 p.236(письмово, речення)
15.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем(Viber)
|
||
5-А,Б
|
Дистанційне навчання з 12.05 по 15.05. 2020
12.05.2020 Вівторок
Тема” Favourite School Subjects”:
· Ex.6 p.192(читати
короткі діалоги)
· Ex.7 p.192(письмово
записати необхідну форму дієслова, текст прочитати і перекласти українською);
· (Контроль
мовлення за II семестр) в
10.00 на платфомі Zoom
Завдання до
контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до
контролю мовлення:
· Ознайомся із ситуаціями для
мовлення. Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
· Обери одну ситуацію і підготуй
повідомлення (8- 12) речень .
· Повідомлення можна
продемонструвати під час уроку на платформі Zoom.
· При неможливості підключення до
онлайн уроку, слід зробити відео або голосове повідомлення і
надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00
14.00- 16.00 – Час спілкування з
вчителем (Viber)
13.05.2020 Середа
Тема”School Lеssons”:
· Ex.2, p.195- 196( читати ,
перекладати),
· Ex.1, 3,p. 195- 196(письмово,
повними реченнями)
· Ex.7, p.197( виписати
словосполучення у словник з перекладом)
· Ex.6,p. 197(письмово, записати форму
дієслова)
14.05.2020 Четвер
Тема”At the English lesson”:
· Ex.1,5 p.198 - 199( виписати
словосполучення у словник з перекладом)
· Ex.3, p.198- 199( читати, перекладати),
· Ex.8,p. 200(письмово, повними
реченнями)
14.00- 16.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)
|
||
7-А
|
12.05.2020 Вівторок
Тема” Learning of Foreign
Language”:
· Ex.1 p172 (усно);
· Ex.4 p173-174(читати , перекладати, вставити словосполучення)
· Ex.5 p167(пис)
13.05.2020 Середа
(Контроль мовлення за II семестр) в
10.00 на платфомі Zoom
Завдання до
контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до
контролю мовлення:
· Ознайомся із ситуаціями для
мовлення. Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
· Обери одну ситуацію і підготуй
повідомлення (10- 15) речень .
· Повідомлення можна
продемонструвати під час уроку на платформі Zoom.
· При неможливості підключення до
онлайн уроку, слід зробити відео або голосове повідомлення і
надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00
14.05.2020 Четвер
Тема” Learning of Foreign
Language”:
· Ex.7 p175 (усно);
· Ex.8 p175(пис) Write a short composition
“Why it is good to know English nowadays”(100-120 слів)
15.05.2020 П’ятниця
Тема”Grammar Revision”:
· Join the following sentences according to the
pattern. Write the sentences:
e.g. will live
in the center of the city. He will get a new flat.
(When). — He
will live in the center of the city when he
gets a new
flat.
1. He will come. He will
return from the country. (When). 2. They
will tell you everything.
They will come to see you. (When). 3. These
students will work in
various fields of our economy. They will graduate
from the Institute. (After).
4. I shall show you the photo of my family.
I shall leave. (Before). 5.
She will not come. They will invite her. (Until).
6. She will look quite
beautiful. She will cut her hair short. (After).
· Use the given words to make sentences and put
the verb into
the Present Perfect Tense/
Write the sentences:
e.g.Phil
/find/ a new job. — Phil has found a new job.
You ever /be/
to Rome? — Have you ever been to Rome?
1. Charles /go/ to Brazil.
2. Jack and Jill /decide/ to get married.
3. Tom /give up/ smoking. 4.
Ann /pass/ her driving test. 5. Bill /break/
his leg. 6. Mary /lose/
weight. 7. Jill /wash/ her hair. 8. I /pay/ the waiter.
9. Chris /forget/ to phone
Tome. 10. We /see/ John. 11. You /read/ any
English books? 12. You
/live/ in this town all your life? 13. You ever
/eat/ caviar? 14. You ever
/have/ a car?
15.00- 15.30 – Час спілкування з вчителем(Viber)
|
9-А
|
12.05.2020 Вівторок
“ The world of professions”
· Match the questions in line A with the answers
in line
A
1) Where do your parents work?
2) Do you need any special training?
3) Have you ever worked?
4) Why do you want this job?
5) Are you free to start working for our firm immediately?
6) How much do you earn?
7) What do you do for a living?
8) What does the job involve?
9) Is it a very demanding job?
B
a) I’d rather not say.
b) Oh yes, I suppose so.
c) I’d like to.
d) At the medical equipment plant.
e) No, never.
f) I work for a publishing company.
g) You’ll have to check the bills.
h) Certainly. Shall I come tomorrow morning?
i) It’s part-time job, and it suits me perfectly.
· Read the text below. For questions (1 – 6)
choose the correct answer (A, B, C or D)
William Henry Gates III was born on
October 28, 1955. He is one of the world’s richest people and perhaps the
most successful businessman ever. He co-founded the software giant Microsoft and
turned it into the world’s largest software company. He is the best-known
entrepreneur of the PC revolution. He has also written two best-selling books
and started his own charity with his wife.
Gates was fascinated with electronics
from a young age. In 1975 he read about a small technology company. He
contacted them to see if they were interested in a computer programme he had
written. This led to the creation of Microsoft. Gates later
struck a deal with IBM that put Microsoft’s Windows on IBM
computers. This deal made Microsoft a major player in the IT
industry.
Gates was in charge at Microsoft from
1975 until 2006. He was an active software developer at the beginning. He had
a vision that computers could change everyone’s life. He helped make this
vision come true and developed many products that are now part of modern
life. This management style has been studied and copied around the world.
Gates stepped down as Microsoft CEO
in June 2008. He now spends his time with his wife, Melinda, focusing on
their charitable foundation. They provide funds for global problems that are
ignored by governments and other organizations. “Time” magazine voted Gates
as one of the biggest influences of the 20th century.
1. What is the best title
for this text?
A) The Creation of
Microsoft.
B) Gate’s Family Life.
C) Bill Gates: the Story
of Success.
D) Bill Gates: the Early
Years.
2. Bill Gates …
A) is the world’s richest
man.
B) founded the software
giant Microsoft.
C) turned Microsoft into
the world’s largest software company.
D) has written many
best-selling books.
1. When did Gates start being interested in
electronics?
A) When has was rather
young.
B) After he read about a
small technology company.
C) Since 1975.
D) While studying at the
University.
2. What made Microsoft a major player in the IT
industry?
A) Gate’s interest in
electronics.
B) Cooperation with a
small technology company.
C) The development of the
IT industry.
D) The contract with IBM
that put Microsoft’s Windows on IBM computers.
3. Gates believed that …
A) software doesn’t need
further development.
B) computers could
influence people’s life.
C) the importance of
computers is doubtful.
D) he wasn’t competent
enough to be in charge at Microsoft.
4. Which of the following statements are true?
A) Gates is still in
charge at Microsoft.
B) Gates is not married.
C) Gates is involved into
charity.
D) “Time” magazine voted
Gates as one of the biggest influences of the 21st century.
07.05.2020 Четвер
Тема: “ The world of
professions”
· Write a short report
“Working alone is better than working in a team. Or?”
· Look at these questions
about choosing a summer job. What word is missing in each case?
Choose words from the list underneath
1) What kinds of jobs have
you _______ before?
2) Do you have other
____________ experience?
3) Well, for example, have
you __________ something at school?
4) Do you have a __________
idea of the work you would like?
5) Would you like a job
__________ with people?
6) Would you ________ to be
in an office environment?
7) _________ me, is there a
job that you would not want?
15.05.2020 П’ятниця:
Тема: “ The world of
professions”
· Lexical Practice. How to use the word
"job", "profession" and "career".
Read the definitions.
A job is the work that a person does regularly in order to earn money. A career is the series of jobs that a person does in his / her life. A profession is a job that requires special training and brings a rather high social status.
Закріплення
вивченої лексики.
Fill in these sentences with job, profession, or career. a) In their last three years at school, teenagers receive____________advice. There are a lot of_______________to choose from. b) A______________teacher helps teenagers to discover their interests and make the first steps to future________________ c) A lot of teenagers have a part-time________________ d) Annabel hopes to make painting her________________ although she knows it will not be easy. e) A special booklet provides some tips for finding-the right__________________It gives information about nearly 250________________.
13.00 – Дистанційний урок
на ZOOM
(Контроль мовлення за II семестр) в
10.00 на платфомі Zoom
Завдання до
контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до
контролю мовлення:
· Ознайомся із ситуаціями для
мовлення. Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
· Обери одну ситуацію і підготуй
повідомлення (12- 20) речень .
· Повідомлення можна
продемонструвати під час уроку на платформі Zoom.
· При неможливості підключення до
онлайн уроку, слід зробити відео або голосове повідомлення і
надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00
15.00- 17.00 – Час
спілкування з вчителем(Viber)
|
10
|
07.05.2020 Четвер
Тема: “ Sport”
· Ex.3p.216 ( письмово, речення);
· Ex.2 p.220( письмово, речення);
· Виконати тематичну роботу у
робочому зошиті
08.05. 2020 П’ятниця
14.00 – Дистанційний урок на ZOOM
(Контроль
мовлення за II семестр) в
10.00 на платфомі Zoom
Завдання до
контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до
контролю мовлення:
· Ознайомся із ситуаціями для
мовлення. Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
· Обери одну ситуацію і підготуй
повідомлення (15- 25) речень .
· Повідомлення можна
продемонструвати під час уроку на платформі Zoom.
· При неможливості підключення до
онлайн уроку, слід зробити відео або голосове повідомлення і
надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00
14.00 – Дистанційний урок на ZOOM
· Ex.4p.221- 222 ( читати,
перекладати, обрати літеру, дати відповіді на питання);
1) In which Sport place you can
meet and relax with friends?
2) In which Sport place
is special spectator seating available?
3) Which Sport place has four
rinks and provides activity all the year round?
4) Which Sport place has rooms
for meetings and social functions?
5) Which sport place provides a
good Snack Bar in the open Air?
· Ex.8 p.215( письмово, коротке
есе за темою(120-140 слів);
· Вдосконалюємо
свої лексичні навички за посиланням https://learningapps.org/3144339 , https://learningapps.org/2121924, https://learningapps.org/6725381, https://learningapps.org/1179785
Індивідуальне заняття з Красильніковою Анастасією
14.05.2020 Четвер
Тема: “ Sport”
·
(Контроль письма за II семестр) Завдання буде
надіслано на Вайбер
·
(Роботу виконувати у робочому зошиті,
фото відправити вчителю)
Ex.4p.221- 222 ( читати, перекладати, обрати літеру, дати
відповіді на питання);
1) In which Sport place you can
meet and relax with friends?
2) In which Sport place
is special spectator seating available?
3) Which Sport place has four
rinks and provides activity all the year round?
4) Which Sport place has rooms
for meetings and social functions?
5) Which sport place provides a
good Snack Bar in the open Air?
· Ex.8 p.215( письмово, коротке
есе за темою(120-140 слів);
· Вдосконалюємо
свої лексичні навички за посиланням https://learningapps.org/3144339 , https://learningapps.org/2121924, https://learningapps.org/6725381, https://learningapps.org/1179785
|
Немає коментарів:
Дописати коментар