Завдання для дистанційного навчання (травень 2020)

  Дистанційне навчання з 25.05 по 29.05. 2020
Останній навчальний тиждень!!!
Настає пора літніх канікул. Бажаю усім гарного відпочинку!!!
1-А,Б,В Повторення:    Book:  стр.113, впр.1   Прослухай аудіо запис декілька разів https://www.mmpublications.com/Ukraine/SmartJunior1.html, щоб зрозуміти, де живуть діти.
стр.115, впр.1,2,3 Роздивись, скажи та покажи малюнок
       Повторюємо слова  https://www.youtube.com/watch?v=mTSUSkSgvE4, слухаємо та співаємо https://www.youtube.com/watch?v=DVZvC9e5oYw  
        граємо і навчаємось  https://learningapps.org/12325823  ,   https://learningapps.org/12325823
2-А,В  Повторення: Book:  стр.134 , впр.1-2(слухаємо і показуємо малюнок, повторюємо за диктором), Для прослуховування відкрити аудіододаток  за допомогою QR на задній сторінці підручника  
стр.136-13 , впр.1-3(усно)
  Творча робота- проект”At the Zoo”( формат А4) (Намалюй зоопарк, різних тварин там. Розкажи про зоопарк. Розпочинай  так:
I like to go to the Zoo. I can see many animals at the Zoo. I can see a lion. It's big and strong. It eats meat/ It can run and jump. I can see ....)
5-А, Б Повторення
  Готуємось до літа, плануємо відпочинок, повторюємо слова і фрази . https://www.youtube.com/watch?v=V_BnhRJmxtA
Вдосконалюємо свої  навички за посиланнями https://learningapps.org/7570288 , https://learningapps.org/1682905  , https://learningapps.org/7711317
7-А Повторення
Вдосконалюємо граматичні навички https://learningapps.org/1574641(Present Perfect), https://learningapps.org/9607138 ( Modal Verbs)

 Watch the video and choose the right verb.https://learningapps.org/8448946

9-А Повторення

Визначаємо свої уподобання щодо майбутньої професії https://www.youtube.com/watch?v=cyXADWE7KPo ,  https://www.youtube.com/watch?v=X-G5BLmZrKw
Вдосконалюємо граматичні навички   https://learningapps.org/394566  , https://learningapps.org/394566

10 клас " The state system of Ukraine"

Ex. 1, p251- 252(Усно, слова виписати в словник)
Ex. 2, p 252(письмово,речення)
Вдосконалюємо граматичні навички  https://learningapps.org/1515041 ,



 Дистанційне навчання з 18.05 по 22.05. 2020
Англійська мова
Шановні учні та батьки!
Сторінка рекомендованих завдань з англійської мови на період карантину оновлюється кожного понеділка. Будь ласка, слідкуйте за інформацією!
Фото, скриншоти виконаних завдань надсилаємо
v на Viber ( 0506008151),
v на @ - mail: 1savchenkolv1@gmail.com

Консультації по  Viber або по телефону
0506008151(Пн- Пт з 9.00 до 17.00)

Бажаю успіхів!
1-А,Б,В

18.05.2020 Понеділок
ТемаМоя кімнта”:

·       Намалюй свою кімнату або спальню. Намалюй в кімнаті стіл, ліжко  стілець, шафу для одягу.  Можешь намалювати деякі свої речі.
·       Склади розповідь про кімнату .
·       Зразок:  This is my room(bedroom).Це- моя кімната(спальня).  My computer is on the desk, - Мій компютер знаходиться на моєму столі. My shoes are under the bed, - Мої черевики -  під піжком. My bag is on the chair,- Мій портфель – на стільці.  My shirt is in the wardrobe. – Моя сорочка – у шафі.

·       Працюємо з  літерами абетки та їх звуками.  Намагаємось читати короткі  слова  уголос. Користуємось тренажером для читання
·       Зошит: записати слова звуками( транскрипцію слів)  і прочитати їх:


20.05.2020 Середа
Тема У кімнаті. Де Марк?”:
·       Book:  стр.110, впр.1(Роздивись малюнки та прослухай розмову хлопчиків у кімнаті. Вони грають у “Хованки”. Де ж заховались Джек та Марк? Його друзі Боб намагається їх  знайти. Прослухай аудіо запис декілька разів https://www.mmpublications.com/Ukraine/SmartJunior1.html, щоб зрозуміти  текст і дати відповіді на питання подивись урок https://www.youtube.com/watch?v=L3KkcynQ1xQ:
ü Where are Bob, Jack and Mark?
ü Where is Jack?
ü Is Mark in the wardrobe?
ü Where is Mark?
А твоя кімната завжди охайна? Чи складаєш ти свої речі на місця? Чому важливо підтримувати порядок у власній кімнаті?
·       Зошит: Записати транскрипцію слів за зразками



12.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)

2-А,В

18.05.2020  Понеділок
Тема”Їдьмо на ферму”:
·       Подивись відеоурок за посиланням   https://www.youtube.com/watch?v=o0vght9rtG0
·        Book:  стр.131 -  132, впр.1,3(слухаємо і показуємо малюнок, повторюємо за диктором), Для прослуховування відкрити аудіододаток  за допомогою QR на задній сторінці підручника   Практикуємось у вимові питальної структури:  How many….have you got? – (Хау мені….. хев  ю гот)- ? Скільки…..  в тебе є?We have got a…….(Ві хев гот е.......)  - В нас є….
·       Вивчити і прописати  у зошиті по рядочку  слова: a  farm(фа:м)- ферма, a cow(кау) - корова, a goat(гоут) – коза, a duck (дак) – качка, a chicken(чікен) – курча, a horse(хо:с)- кінь, a pig(піг) – порся,a sheep(шіп) – вівця.
·       Book:  стр.131, впр.2(прочитати речення, перекласти українською ) - усно
·       Зошит: стр. 132, впр.4( розглянути малюнки , порахувати тварин((horses, ducks, chicken, cows, pigs), письмово дати відповіді на питання  за зразком)- письмово
Зрзок:How many goats can you see ?- I  can see five goats. – Скільки кіз ти бачиш? – Я бачу пять кіз 
19.05.2020  Вівторок
Тема”У зоопарку”:
·        Book:  стр.133 , впр.1(слухаємо і показуємо малюнок, повторюємо за диктором), Для прослуховування відкрити аудіододаток  за допомогою QR на задній сторінці підручника  
·       Вивчити і прописати  у зошиті по рядочку  слова: a zoo(зу:) - зоопарк, a beart(біє) – ведмідь, a fоx (фокс) – лисиця, an elephant(елефент) – слон, a monkey(манкі)- мавпа, a lion(лаін) – порося,a  tiger(тайге) – вівця, a zebra(зібре).
·       Book:  стр.133, впр.2(прочитати речення про тварин, здогадатись про яку тварину йде мова,перекласти українською ) - усно
·       Зошит: стр. 133, впр.3( розглянути малюнки тварин((a crocodile, a horse, a cow, a lion, a monkey), описати   за зразком)- письмово


 22.05.2020 П’ятниця
Тема”Домашні тварини на фермі ”:

·       Творча робота- проектMy Farm”( формат А4) Ex.6 p.132(Намалюй власну ферму, різних тварин на фермі. Розкажи про ферму. Розпочинай  так:
This is my farm. There are many animals in my farm. You can see….) .
WB: стр.90

5-А,Б
19.05.2020 Вівторок
Тема” At the English lesson ”:
·       Ex.6 p.201(письмово)
·       Ex.1 p.1200(письмово, в речення вставити необхідну форму займенника, див. таблицю вище); 
14.00- 16.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)

20.05.2020 Середа
Тема”School Lеssons”:

·       Ex.4, p.201( читати , перекладати, письмово виконати завдання),
·       Ex.5, 6,p. 203- 204(письмово, повними реченнями)

21.05.2020 Четвер
Домашне читання:
·       Ex.2 p.202-203( читати ,перекладати)

·       Ex.3p. 203(письмово літерами A- F) Ex.7,p.204повними  питаннями)
14.00- 16.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)

7-А
19.05.2020  Вівторок
Тема”Grammar Revision”:

I. Choose the correct  grammar form.
1) My friend ( to ride ) a bike now.
a) ride; b) is ride; c) is riding; d) riding
2) This man ( to be) here yesterday.
a) was; b) will be; c) were; d) is
3) My son already  (to make ) his bed.
a) made; b) has made; c) makes; d) is making
4) This task is  (difficult ) than that one.
a) many difficult; b) difficulter; c) more difficult; d) the most difficult.  
II. Make up  Tag- questions to the sentences.
1)     He never asks for help.
2)     Let’s go to the seaside together.
3)      We are walking in the forest.
4)      My best friend has already got a new flat.
5)     Her parents decided to divorce.
6)     There are many flowers in the vase. 


21.05.2020 Четвер
Тема”Grammar Revision”:
·       Ex.4, p.176(письмово, записати форми  дієслів),
·       Ex.1p. 175(письмово, повними реченнями)

22.05.2020 П’ятниця
Тема”Grammar Revision”:
I Open the brackets and put the verb into the correct tense.
1.     Our family (save) money for a new car by the end of the year.
2.     If you (catch) the taxi, you (meet) Mary at the station.
3.     Father told us that he (buy) the tickets the day before.
4.     The girl (water) her flowers in the morning.
5.     This time tomorrow they (sit) in the train on their way to Chicago.
6.     Many reporters (come) to the conference yesterday.
7.     Don’t shout! My son (sleep).
8.     He already (break) his new bicycle.

15.00- 15.30 – Час спілкування з вчителем(Viber)
  
9-А
19.05.2020 Вівторок
Тема”Grammar Revision”:
I Open the brackets and put the verb into the correct tense.
9.     Our family (save) money for a new car by the end of the year.
10.  If you (catch) the taxi, you (meet) Mary at the station.
11.  Father told us that he (buy) the tickets the day before.
12.  The girl (water) her flowers in the morning.
13.  This time tomorrow they (sit) in the train on their way to Chicago.
14.  Many reporters (come) to the conference yesterday.
15.  Don’t shout! My son (sleep).
16.  He already (break) his new bicycle.
II Choose the correct verbs
1.      The results of these experiments ... to be very interesting.
a) suppose; b) supposed; c) are supposed; d) is supposed
2.      A film about London ... in room 5 now.
a) is shown; b) being shown; c) has been shown; d) is being shown
3.      She did not know that she ... by him.
a) was being watched; b) is being watched; c) was watching; d) had been watched
4.      If I... free tomorrow I shall have a walk in the park.
a) will be; b) am; c) is being; d) would be
5.      The two towns... by a railway next year.
a) connected; b) are connected; c) will be connected; d) will have been connected
6.      The article ... that's why I asked him for help.
a) had not been translated; b) was not translated; c) has not been translated; d) was not being translated
7.      The report ...by him yet.
a) is not prepared; b) was not prepared; c) has not been prepared; d) had not been prepared

21.05.2020 Четвер
Тема: “ The world of professions”
Decide which of the jobs A-E can be described using the words or phrases in the list below. You can use some of them more than once



put to bed ● trees ● blow-dry ● get tips ● morning paper ● customers ●
wash ● fruit ● crates ● tell stories ● front door ● do a round ●
haircut ● farm ● feed ● serve meals ● perm ● bring the bill ●
pick fruit ● neighbourhood ● look after


A   Babysitting
B   Fruit picking
C   Serving customers in a tea-room
D   Delivering newspapers
E   Helping in a hairdressing salon

15.05.2020 Пятниця:
Тема: “ The world of professions”
Read the following advice from a career consultant, and fill in gaps 1-10 with a suitable word or phrase from list. Use each word or phrase only once. There is one word or phrase that you don’t need


why not ● for ● this kind of ● those ●
being ● except ● something ● even ● to

Get it right!
      Katy Smith, career consultant, has a few tricks up her sleeve for (1) _____ looking for a job. Go on and get it right!
      Read recruitment sections in newspapers and on the Internet. A good permanent job with a promise of long-term employment can be difficult to find, so (2) _____ take a temporary job, (3) _____ if it is only for a few months? Every day in most local newspapers there are attractive advertisements for both full-time and part-time jobs, so don’t miss them!
      When you’ve decided to apply (4) _____ a job, send your application with a CV as soon as possible. Don’t forget to list all your qualifications (degrees and diplomas) and any previous experience you have with (5) _____ work.
      At the interview don’t be afraid (6) _____ ask about working conditions
(e.g. hours or holidays) but wait for the interviewer to mention the question of starting salary. Money is a delicate issue and (7) _____ greedy will not get you a job.
      Dress for success! Put on smart clothes and wear (8) _____ bright to boost your confidence at the interview.
15.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем(Viber)

10

21.05.2020 Четвер
Тема: “ State System of Ukraine”

·       Ex.2p.224- 226(, читати, перекладати);  виписати слова у словник
·        Ex.p.227( письмово, речення); Ex.4 p.227(письмово, літерами)
·       Повторюємо минулі часи(Past Simple, Past Continuous, Past  Perfect, Past Perfect Continuous)p. 234
·       Ex.2,3 p.235(письмово, речення)

22.05. 2020 П’ятниця
Тема: “ State System of Ukraine”

·       Ex.2p.247- 248(, читати, перекладати, вставити слова);  виписати слова у словник
·        Поповнюємо словниковий запас. Прочитати і запамятати p.231  
·       Ex.1 p.232( письмово, речення); Ex.2 p.232(письмово, літерами)
·       Повторюємо минулі часи(Past Simple, Past Continuous, Past  Perfect, Past Perfect Continuous)
Ex.4,5 p.236(письмово, речення)

15.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем(Viber)






5-А,Б
    Дистанційне навчання з 12.05 по 15.05. 2020

12.05.2020 Вівторок
Тема” Favourite School Subjects”:
·       Ex.6 p.192(читати короткі  діалоги)
·       Ex.7 p.192(письмово записати необхідну форму дієслова, текст прочитати і перекласти українською); 
·       (Контроль мовлення за II семестр)  в 10.00 на платфомі  Zoom
Завдання до контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до контролю мовлення:

·       Ознайомся із ситуаціями для мовлення.  Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
·       Обери одну ситуацію і підготуй повідомлення (8- 12) речень .
·       Повідомлення можна продемонструвати під час уроку на платформі  Zoom.
·       При неможливості підключення до онлайн уроку, слід зробити відео або голосове  повідомлення і надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00

14.00- 16.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)

13.05.2020 Середа
Тема”School Lеssons”:

·       Ex.2, p.195- 196( читати , перекладати),
·       Ex.1, 3,p. 195- 196(письмово, повними реченнями)
·        Ex.7, p.197( виписати словосполучення  у словник з перекладом)
·       Ex.6,p. 197(письмово, записати форму дієслова)

14.05.2020 Четвер
Тема”At the English lesson”:
·       Ex.1,5 p.198 - 199( виписати словосполучення  у словник з перекладом)
·       Ex.3p.198- 199( читати, перекладати),
·       Ex.8,p. 200(письмово, повними реченнями)
14.00- 16.00 – Час спілкування з вчителем (Viber)


7-А

12.05.2020  Вівторок
Тема” Learning of Foreign Language”:
·       Ex.1 p172 (усно)
·       Ex.4 p173-174(читати , перекладати, вставити словосполучення)
·        Ex.p167(пис)
13.05.2020  Середа
 (Контроль мовлення за II семестр)  в 10.00 на платфомі  Zoom
Завдання до контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до контролю мовлення:

·       Ознайомся із ситуаціями для мовлення.  Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
·       Обери одну ситуацію і підготуй повідомлення (10- 15) речень .
·       Повідомлення можна продемонструвати під час уроку на платформі  Zoom.
·       При неможливості підключення до онлайн уроку, слід зробити відео або голосове  повідомлення і надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00


14.05.2020 Четвер
Тема” Learning of Foreign Language”:

·       Ex.7 p175 (усно)
·       Ex.8 p175(писWrite a short composition “Why it is good to know English nowadays”(100-120 слів)

15.05.2020 Пятниця
Тема”Grammar Revision”:
·       Join the following sentences according to the pattern. Write the sentences:
e.g. will live in the center of the city. He will get a new flat.
(When). — He will live in the center of the city when he
gets a new flat.
1. He will come. He will return from the country. (When). 2. They
will tell you everything. They will come to see you. (When). 3. These
students will work in various fields of our economy. They will graduate
from the Institute. (After). 4. I shall show you the photo of my family.
I shall leave. (Before). 5. She will not come. They will invite her. (Until).
6. She will look quite beautiful. She will cut her hair short. (After).

·       Use the given words to make sentences and put the verb into
the Present Perfect Tense/ Write the sentences:
e.g.Phil /find/ a new job. — Phil has found a new job.
You ever /be/ to Rome? — Have you ever been to Rome?
1. Charles /go/ to Brazil. 2. Jack and Jill /decide/ to get married.
3. Tom /give up/ smoking. 4. Ann /pass/ her driving test. 5. Bill /break/
his leg. 6. Mary /lose/ weight. 7. Jill /wash/ her hair. 8. I /pay/ the waiter.
9. Chris /forget/ to phone Tome. 10. We /see/ John. 11. You /read/ any
English books? 12. You /live/ in this town all your life? 13. You ever
/eat/ caviar? 14. You ever /have/ a car?
15.00- 15.30 – Час спілкування з вчителем(Viber)
  
9-А
12.05.2020 Вівторок
“ The world of professions
·        Match the questions in line A with the answers in line
A

1)     Where do your parents work?
2)     Do you need any special training?
3)     Have you ever worked?
4)     Why do you want this job?
5)     Are you free to start working for our firm immediately?
6)     How much do you earn?
7)     What do you do for a living?
8)     What does the job involve?
9)     Is it a very demanding job?
B
a)      I’d rather not say.
b)     Oh yes, I suppose so.
c)      I’d like to.
d)     At the medical equipment plant.
e)      No, never.
f)      I work for a publishing company.
g)     You’ll have to check the bills.
h)     Certainly. Shall I come tomorrow morning?
i)      It’s part-time job, and it suits me perfectly.

·        Read the text below. For questions (1 – 6) choose the correct answer (A, B, C or D)

      William Henry Gates III was born on October 28, 1955. He is one of the world’s richest people and perhaps the most successful businessman ever. He co-founded the software giant Microsoft and turned it into the world’s largest software company. He is the best-known entrepreneur of the PC revolution. He has also written two best-selling books and started his own charity with his wife.
      Gates was fascinated with electronics from a young age. In 1975 he read about a small technology company. He contacted them to see if they were interested in a computer programme he had written. This led to the creation of Microsoft. Gates later struck a deal with IBM that put Microsoft’s Windows on IBM computers. This deal made Microsoft a major player in the IT industry.
      Gates was in charge at Microsoft from 1975 until 2006. He was an active software developer at the beginning. He had a vision that computers could change everyone’s life. He helped make this vision come true and developed many products that are now part of modern life. This management style has been studied and copied around the world.
      Gates stepped down as Microsoft CEO in June 2008. He now spends his time with his wife, Melinda, focusing on their charitable foundation. They provide funds for global problems that are ignored by governments and other organizations. “Time” magazine voted Gates as one of the biggest influences of the 20th century.

1. What is the best title for this text?
A) The Creation of Microsoft.
B) Gate’s Family Life.
C) Bill Gates: the Story of Success.
D) Bill Gates: the Early Years.

2. Bill Gates …
A) is the world’s richest man.
B) founded the software giant Microsoft.
C) turned Microsoft into the world’s largest software company.
D) has written many best-selling books.
1.     When did Gates start being interested in electronics?
A) When has was rather young.
B) After he read about a small technology company.
C) Since 1975.
D) While studying at the University.
2.       What made Microsoft a major player in the IT industry?
A) Gate’s interest in electronics.
B) Cooperation with a small technology company.
C) The development of the IT industry.
D) The contract with IBM that put Microsoft’s Windows on IBM computers.
3.       Gates believed that …
A) software doesn’t need further development.
B) computers could influence people’s life.
C) the importance of computers is doubtful.
D) he wasn’t competent enough to be in charge at Microsoft.
4.       Which of the following statements are true?
A) Gates is still in charge at Microsoft.
B) Gates is not married.
C) Gates is involved into charity.
D) “Time” magazine voted Gates as one of the biggest influences of the 21st century.                                                      
07.05.2020 Четвер
Тема: “ The world of professions”
·        Вдосконалюємо свої  лексичні навички за посиланням https://learningapps.org/5094083
·       Write a short report “Working alone is better than working in a team. Or?”
·       Look at these questions about choosing a summer job. What word is missing in each   case? Choose words from the list underneath

1) What kinds of jobs have you _______ before?
2) Do you have other ____________ experience?
3) Well, for example, have you __________ something at school?
4) Do you have a __________ idea of the work you would like?
5) Would you like a job __________ with people?
6) Would you ________ to be in an office environment?
7) _________ me, is there a job that you would not want?

working ● prefer ● organized ● done ● tell ● relevant ● clear





15.05.2020 Пятниця:
Тема: “ The world of professions”

·       Lexical Practice. How to use the word "job", "profession" and "career".
Read the definitions.

A
 job is the work that a person does regularly in order to earn money.
career is the series of jobs that a person does in his / her life.
profession is a job that requires special training and brings a rather high social status.
Закріплення вивченої лексики.
Fill in th
ese sentences with job, profession, or career.
a) In their last three years at school, teenagers receive____________advice. There are a lot of_______________to choose from.
 b) A______________teacher helps teenagers
 to discover their interests and make the first steps to future________________
 c) A lot of teenagers have a part-time________________
 d) Annabel hopes to make painting her________________ although she   knows it will not be easy.
 e) A special booklet provides some tips for finding-the right__________________It gives information about nearly 250________________
.


13.00 – Дистанційний урок на ZOOM
(Контроль мовлення за II семестр)  в 10.00 на платфомі  Zoom
Завдання до контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до контролю мовлення:

·       Ознайомся із ситуаціями для мовлення.  Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
·       Обери одну ситуацію і підготуй повідомлення (12- 20) речень .
·       Повідомлення можна продемонструвати під час уроку на платформі  Zoom.
·       При неможливості підключення до онлайн уроку, слід зробити відео або голосове  повідомлення і надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00

15.00- 17.00 – Час спілкування з вчителем(Viber)

10

07.05.2020 Четвер
Тема: “ Sport”

·       Ex.3p.216 ( письмово, речення); 
·        Ex.2 p.220( письмово, речення);
·       Виконати тематичну роботу у робочому зошиті
08.05. 2020 П’ятниця
14.00 – Дистанційний урок на ZOOM
(Контроль мовлення за II семестр)  в 10.00 на платфомі  Zoom
Завдання до контролю мовлення розміщені на платформі miyklas.com.ua
Інструкції до контролю мовлення:

·       Ознайомся із ситуаціями для мовлення.  Обдумай , що б ти міг повідомити за цими ситуаціями.
·       Обери одну ситуацію і підготуй повідомлення (15- 25) речень .
·       Повідомлення можна продемонструвати під час уроку на платформі  Zoom.
·       При неможливості підключення до онлайн уроку, слід зробити відео або голосове  повідомлення і надіслати вчителю в день проведення контрольної роботи до 19.00

 14.00 – Дистанційний урок на ZOOM

·       Ex.4p.221- 222 ( читати, перекладати, обрати літеру, дати відповіді на питання); 
1)    In which Sport place you can meet and relax with friends?
2)     In which Sport place is special spectator seating available?
3)    Which Sport place has four rinks and provides activity all the year round?
4)    Which Sport place has rooms for meetings and social functions?
5)    Which sport place provides a good Snack Bar in the open Air?
·        Ex.8 p.215( письмово, коротке есе за темою(120-140 слів);
·       Вдосконалюємо свої  лексичні навички за посиланням  https://learningapps.org/3144339 https://learningapps.org/2121924https://learningapps.org/6725381https://learningapps.org/1179785

     Індивідуальне  заняття з Красильніковою Анастасією

14.05.2020 Четвер
Тема: “ Sport”
·                  (Контроль  письма за II семестр) Завдання буде надіслано на Вайбер
·                  (Роботу виконувати у робочому зошиті, фото відправити вчителю)
        Ex.4p.221- 222 ( читати, перекладати, обрати літеру, дати відповіді на питання); 
1)    In which Sport place you can meet and relax with friends?
2)     In which Sport place is special spectator seating available?
3)    Which Sport place has four rinks and provides activity all the year round?
4)    Which Sport place has rooms for meetings and social functions?
5)    Which sport place provides a good Snack Bar in the open Air?
·        Ex.8 p.215( письмово, коротке есе за темою(120-140 слів);
·       Вдосконалюємо свої  лексичні навички за посиланням  https://learningapps.org/3144339 https://learningapps.org/2121924https://learningapps.org/6725381https://learningapps.org/1179785

Немає коментарів:

Дописати коментар