17.12.17

Learning English through Reading

Learning English through Reading
‘Read, read, read’
William Faulkner
«Я обожнюю читати!» – можна почути майже від кожного вчителя (і не лише) англійської мови, адже ми – філологи і жага до читання в нашій крові! Ми всі знайомі з «титанами» англійської класичної літератури, а прізвища Крісті, Голсуорсі та Остін викликають приємні спогади не лише від творів авторів, а й від тієї вишуканої англійської, яка змушує нас перечитувати твір по декілька разів. Чудово! Це все про нас!
А як щодо наших учнів? Чи вони так само поспішають до бібліотеки у пошуках класичної британської прози? Ні? Можливо, варто «запросити» прозу частіше відвідувати учнів?
Недостатній рівень читання – проблема усього покоління наших учнів. Вони марнують свій час у смартфонах і планшетах обираючи між останньою версією популярної відеогри та книгою й у 95% випадків обирають перше. При цьому кожен учитель розуміє, що чим більше учень занурюється в англійську, тим вища ймовірність, що він/вона «підхопить» певні конструкції, лексичні одиниці тощо. Проте, учні найчастіше навіть не здогадуються, яким захоплюючим може бути читання, особливо коли воно організоване вчителем іноземної мови.
Якщо Ви вирішили активізувати читання у класі, варто пригадати теорію та звернути увагу на стилі читання.
Більшість експертів виокремлюють extensive та intensive reading.
У випадку extensive reading учні читають самостійно, а контроль вчителя має відносний характер. Це читання для задоволення, і воно є досить пролонгованим у часі. Extensive reading, як правило, відбувається вдома, але також є можливість організувати клуб читачів у школі чи виділити для читання одне заняття на два-три тижні.
Які саме вправи зроблять таке читання для учнів незабутнім? По-перше, можна запропонувати учням обрати героя та вести його щоденник записуючи, які події трапляються в його житті, що він відчуває і т.д. Таким чином учні водночас розвиватимуть письмові навички.
Можна розбити учнів на пари, при цьому кожен з них має підготувати список запитань до свого партнера щодо твору і провести невеличке інтерв’ю. Крім того, можна об’єднати учнів у групи, кожен учасник яких має представити одного з героїв. При цьому має бути ведучий – невеличке ток-шоу дозволить учням увімкнути критичне мислення пояснюючи вчинки своїх героїв та висловлюючи ставлення до подій у книзі в цілому.

Якщо є бажання додати нотку креативу, варто також подумати над завданнями, пов’язаними з творчими здібностями учнів. Вони можуть вигадати ідеї оформлення нової обкладинки для книги або ж розробити плакат із зазначенням основних героїв, їх еволюції протягом твору, інформацією про те, які вчинки вони вважають правильними чи хибними – все залежить від Вас та уяви.
Для того щоб не було потреби постійно нагадувати про читання, можна повішати намальовану на ватмані чи звичайному аркуші паперу таблицю на одній зі стін класу: стовпчики такої таблиці будуть відповідати главам книги, а один рядок буде належати одному учню. Протягом періоду між зустрічами для обговорення книг, учні заповнюватимуть свою колонку. Таким чином, зникне потреба постійно нагадувати їм про необхідність читання.
Intensive reading є більш сконцентрованим. Вчитель має повний контроль над процесом, а читання є чітко спрямоване на досягнення певної мети, для чого використовується адаптована література, яка містить спеціальні завдання для роботи із вокабуляром та розвитку навичок роботи з текстом.
Для intensive reading більш характерна робота в класі. Вчитель виступає як організатор та наглядач: дає вказівки, розповідає про стратегії читання, перевіряє виконані завдання тощо. Це повноцінний час читання, спрямований на досягнення конкретної мети в кінці заняття. При цьому варто заздалегідь визначитися, чи ви спочатку працюєте з текстом, а потім переходите до вокабуляру, чи навпаки. Саме від цього потрібно відштовхуватись під час планування заняття.
Intensive reading має включати завдання на розвиток навичок skimming та scanning в учнів – можна сказати, що це класична робота з текстами в межах заняття, однак, обсяг текстів може бути більшим. Це надасть учням неабияку практику для підготовки до міжнародних або українських іспитів з англійської мови.
Читання одного тексту з підручника на тиждень не здатне забезпечити ті результати, які можна отримати від extensive чи intensive reading. Тому, який вид додаткового читання Ви б не обрали, він гарантовано пожвавить навчальний процес. А якщо залишається хвилювання щодо того, чи будуть учні достатньо зацікавлені, ми готові Вам у цьому допомогти!
При виборі літератури для читання учнями варто враховувати декілька важливих моментів:
  • рівень твору має відповідати рівню володіння англійською мовою вашими учнями;
  • завдання (якщо Ви плануєте читати із завданнями) мають концентруватись як на самому творі, так і на лексичному матеріалі додаючи його до активного чи пасивного запасу вокабуляру, а також навчати роботі з текстом;
  • учні мають брати активну участь у виборі книги для читання, адже це є однією з умов справжнього extensive reading. Тематика твору має відповідати вподобанням учнів, тому що цей тип читання має проходити із задоволенням.
Без читання неможливо досягнути практично нічого у вивченні іноземної мови – читаючи англійською, учні автоматично запам’ятовують кліше та слова, отримують практику з граматики, а при виконанні завдань ще й розвивають навички говоріння й письма. Саме тому варто показати учням, що читати – легко та цікаво!


Обирайте книгу та починайте читати з учнями вже сьогодні. Видавництво MM Publications спеціально розробило цілу серію книжок для читання (readers) учнями з різними рівнями володіння англійською. Усі книжки видавництва містять безліч вправ і відповідають зазначеному рівню англійської – тому Ви зможете з легкістю підібрати readers до курсу, за яким вчаться Ваші учні.

Немає коментарів:

Дописати коментар